17 stycznia 2013

Experyment( Das Experiment )

Polecił mi ten film znajomy. Zapowiedzi były mega kiepskie, zdawały się zapowiadać kiepską komedie. A tu mamy coś zupełnie innego. Ostrzegam, jest to film strasznie ciężki a nie lekki i przyjazny. Więc nie wszystkim się on spodoba. Nie jest to film na spokojne sobotnie popołudnie, tylko temat do poważnych rozmyśleń i dyskusji.
Z pozoru coś banalnego. Eksperyment który ma sprawdzić jak ludzie zachowają się gdy nagle 12 z nich znajdzie się w więzieniu a 8 z nich stanie się  strażnikami w tym więzieniu. Czyli jednoczesne odebranie i nadanie władzy. Jest jedna zasada: żadnej przemocy fizycznej.
Z początku wszystko jest fajnie, ale napięcie pomiędzy grupami narastają i zaczyna dochodzić do rękoczynów, a nawet i więcej. 
Podoba mis się szczególnie postać strażnika który wszystko tak naprawdę organizuje. Jest socjopatą ( przynajmniej jak dla mnie ) który słyszy to co chce słyszeć i dąży do spełnienia własnych chorych celów.
Film z początku niejasny i nie ciekawy, Ale naprawdę wciąga i zachęca do poznania fabuły. Mega fajne jest to że nie jest pokazywane wywijanie flaków ani nic takiego. Nasza uwaga skupia się na okrucieństwie drugiego człowieka. 
Cholernie ciężko mi napisać coś sensownego, ale mam nadzieje że zachęciłem wad do obejrzenia, warto. 
Oceniam na 8/10, czegoś mi brakuje ale nie wiem czego
PS: oglądając ze znajomymi niektóre scenki są naprawdę komiczne :P  





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz