7 sierpnia 2014

PAMIĘTNIK KSIĘŻNICZKI

http://th.interia.pl/51,b5e1f56e54688361/pk.jpg
 Ogólnie na wstępie powiem, że siostra zmusiła mnie do czytania tej książki, bo nie było prądu >D
 Mia, dziewczyna z Nowego Jorku dowiaduje się, że jej ojciec, ważny polityk małego europejskiego państwa - Geniowi jest tak naprawdę... księciem! Ze względu, że zachorował na raka jąder nie może mieć już więcej dzieci i jego nieślubna córka jest jedyną następczynią tronu. Mia musi nauczyć się pogodzić życie zwykłej uczennicy, k
tóra prawie nie zdaje z algebry i obowiązków wobec państwa. Seria ma 14 (!) części. Ja jestem dopiero na części 4, idzie mi strasznie wolno, no bo to nie jest książka dla mnie.
 Już tłumaczę dlaczego. Nie lubię książek, w których czternastolatki mają głębokie przemyślenia na temat życia, miłości, już są zakochane na zabój. no nie i koniec! Czternastoletnia dziewczyna nic nie wie jeszcze o życiu, dlatego unikam książek z bohaterkami w tym wieku, kiedy uważają się za wielce dorosłe.
 Poza tym jeszcze chyba nigdy nie czytałam książki, w której byłoby tylu irtujacych bohaterów. Najbardziej wkurzają mnie Grandmère, która tyra Mię tak, że aż mi chce się płakać i Lilly, która jest chyba najgorszą przyjaciółka jaką widziałam. Głowna bohaterka też mnie czasami denerwuje, bo podejmuje tak debilne decyzje, jeszcze starając się to "mądrze" uzasadnić.
 Na okładce napisali, ze ta serio to Harry Potter dla dziewczyn. W takim razie ja jestem chłopcem.
 Ale z drugiej strony są też fajne wątki, ciekawe postacie. Bardzo go gustu przypadł mi Michael, ale mam przed sobą jeszcze kupę części, za które nawet nie wiem, czy się wezmę, więc nie mówię, że to mój idol.
 Mogę ocenić książkę na 5-6/10. Za pewne myślicie, że jestem niespełna rozumu, przed chwila ją zjechałam. Ale książkę czyta się szybko i osoba młodszym naprawdę się podoba. Nie polecam dla starszych nastolatek.
 Na podstawie książki jest film, ale podobno więcej w nim zaprzeczeń niż podobieństwa. Pierwszym z nich jest fakt, że Mia nie znała swojego ojca i po jego śmierci dowiedziała się, ze jest księżniczką. ta informacja skutecznie mnie odstraszyła od oglądania ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz